It takes no time to fall in love, but it takes you years to know what love is


Jag gör dagen fridfull med michael bublé och opera från phantom of the opera. Jag kan inte sluta tänka på platons teori om soulmates. Enligt honom, vad jag har hört, så hade människan ursprungligen fyra ben, fyra armar och två ansikten. Zeus kände sig hotad utav människans kraft och delade henne i två delar. Därför letar vi ständigt efter våran andra halva. Hon nämde detta i Bones igår, dr. Brennon. Platons teori säger tydligen att för att en själ ska kunna komma till jorden över huvud taget så måste den först delas upp i två delar. Gott och ont, man och kvinna, vatten och eld osv. Och detta är en teori från 300 f.kr. En intressant tanke.. 

Kommentarer
Postat av: Stina

Frida, min kamera har gått sönder mer nu(som du kanske märkt) och jag skulle vara tacksam om du frågade först om du fick låna den för jag är så himla himla rädd att den ska gå sönder så jag inte kan använda den till prag och berlin, och sommaren dessutom. Kyss

2010-05-10 @ 22:42:17
URL: http://fubu.blogg.se/
Postat av: Stina

visst gör den!!! fina bilder fridis

2010-05-11 @ 10:07:16
URL: http://fubu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0