Is all my dreaming at an end? Or do you still wait for me, dream giver - Pocahontas


Ta en dag till att bara tänka på vad du är bortskämd med. Att klaga kan faktist kännas ganska nödvändigt ibland, men det går så lätt till överdrift. Tänk hur mycket det finns att klaga på, och så tänker du att det finns precis lika mycket att vara tacksam för.

Tre klagomål kräver sex saker att vara tacksam för.
3 klagomål:
- Det borde inte vara ett måste att ha G i matte-A kursen när man går estet! Jag måste läsa upp hela kursen för att jag fick IG i ettan, annars blir det inga godkända gymnasiebetyg. AJ!
- När ska det sluta snöa? Nu får det vara nog med det...
- Jag vill ha långt hår, så hår - väx fortare!
6 saker att vara tacksam för:
- Att jag ens har chansen att läsa upp matte-A tycker jag är helt otroligt. Den tråkigaste kursen i världen får jag läsa upp på några månader medans restan av min klass läste den på ett år. + att lärarna är väldigt stöttande och snälla.
- Jag har ett underbrt jobb som väntar på mig efter studenten. Det är jag otroligt tacksam över. Jag slipper "vad ska jag göra efter skolan"- pressen.
- Jag har två bra böcker som jag kan läsa när jag har tråkigt. Det känns bra.
- Alla mina vänner mår bra så vitt jag vet och min familj har inga stora problem, så min vardag är kärleksfull och glad.
- Jag har tid och energi nog att hjälpa pappa med att gå ut med hunden på lucherna och plugga det som jag behöver.
- Jag är så glad över att jag här om dagen råkade spela elvis på spotify och upptäckte att han har så många bra låtar som jag ännu inte tjatat ut!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad härlig sista bilden är! Vad är det för jobb som väntar dig efter skolan då?

2010-02-20 @ 03:47:06
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: albert/frida

jag tycker att du är väldigt klok

2010-02-20 @ 11:49:38
URL: http://alberteinstein.blogg.se/
Postat av: s

fin fina bilder!

2010-02-23 @ 00:45:49
URL: http://parkregn.blogg.se/
Postat av: solace

det där var ju faktiskt väldigt smart. Jag ska nog också börja försöka tänka så! klagar man så får man komma på dubbelt så många bra grejer :D



+jag älskar den första bilden <3

nakna träd är så himla vackert!

2010-02-27 @ 19:46:32
URL: http://solacement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0